Kajsa

Bor i ett nybyggt hus i Akkavare. Nybliven mamma till N. Tre hästar, en sheltietik och Tobbe! ❤

Additions-stress Bekännelsen

Jag är en additions-stressare. 

Additionsstress är när man t.ex. jämför sig mot flera olika människor med olika intressen och kvaliteter och slår ihop det till en supermänniska (mamma i det här fallet). Jag vill vara perfekt med allt. Lite som Bree Van de Kamp från Desperate Housewives. Jag har sett mammor (främst på sociala medier) där en mamma är super vältränad och tränar jämt, en annan mamma fixar och trixar med sitt hem så att det ser ut som ett hem från en inredningstidning, en tredje mamma bakar väldigt mycket och lagar ALL mat från grunden bara ekologiskt och nyttigt och prövar nya recept för jämnan, en karriär -mamma, en som gör allt med barnen mamma,etc etc. Jag försöker att vara ALLT det där och ännu mer. Jag har nu insett att det inte går att vara alla dessa saker i en person och det Tack vare podcasten Cicci och hormonerna! 

Nu försöker jag bli bättre på att inte försöka vara perfekt. Jag lyckas ju ändå inte så bra med det... hehe. Jag ska tametusan sluta be om ursäkt för att jag inte dammsugit när vi får besök. Jag har tänkt på detta i flera flera veckor och upplever faktiskt att jag har blivit bättre!  

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: