Kajsa

Bor i ett nybyggt hus i Akkavare. Nybliven mamma till N. Tre hästar, en sheltietik och Tobbe! ❤

Flitiga fam Möller/Renberg..



Detta är en bild från i vintras på huset.

Jag har undanhållit en heel del info och tankar nu i några veckor. När vi varit i huset och fixat och grejat har vi båda fått känslor för huset, det som redan står på vår mark, så vi har helt enkelt bestämt oss för att kolla upp om det går att renovera och vad vi hamnar på för slutsumma med det.

Så idag har vi varit där och provat hissa huset i ett hörn, (det lutar lite lätt åt olika håll). Och hör och häpna det gick, så vi har hissat nästan hela ena kortsidan och pallat upp där.

Ikväll har jag även ritat på planlösningen och faktiskt kommit fram till ett superbra resultat. Nu ska bara snickaren få räkna på vad det kostar att renovera och fixa exakt som vi vill ha det. :) Och min kloka vän måste hänga med mig upp till Akkavare och ge förslag på förbättringar på planlösningen...

Vi har faktiskt annat jobb kvar som vi ska göra hur som helst, oavsett om vi ska riva eller renovera. Som exempel; ta ut vedspisarna, köksinredning både uppe och nere (alltså både kakel, skåpar och diskbänk), toalett och tvättfat. Dessutom så ska vi riva upp massor med golv på entreplanet för att se hur det ser ut under, med både golvåsar och husets grund. PUH! Imorgon blir det att åka dit direkt vi vaknat och börja fixa! :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: